Sunday, July 18, 2010

Home » » 4 cara membuatkan bilik nampak luas

4 cara membuatkan bilik nampak luas


1. Pemilihan warna yang tepat

Dinding yang berwarna cerah adalah lebih bersifat pemantul. ia akan membantu memaksimumkan kesan yang dihasilkan oleh cahaya semulajadi.Namum begitu anda tidak semestinya menggunakan warna putih sahaja. Terdapat warna cerah yang boleh anda gunakan seperti hijau cerah, kuning cerah ,warna cream dan sebagainya.

2.Cermin

cermin adalah salah satu cara yang memberi impak yang besar dalam meluaskan bilik anda. Cermin yang besar dalam bilik membantu memantulkan cahaya ke sekeliling bilik,cahaya terang itu boleh menampakkan bilik menjadi cerah dan membuatkan bilik kelihatan lebih luas. Penggunaan kabinet berkaca juga boleh membuatkan ruang menjadi nampak luas dan tidak sesak. Cermin besar di meja solek, pintu almari dan dinding besar boleh membuatkan ruang yang kecil nampak besar

3. Susunan perabot

Meletakan perabot pada sudut amat berkesan kerana garisan lurus yang panjang dalam sesebuah bilik adalah berpenjuru. Apabila anda meletakan di sudut ,ia membuatkan mata ke arah ruang yang panjang dan jauh daripada dinding yang rendah.

4.Pemilihan perabot yang tepat

Pilihlah perabot yang sesuai dengan keluasan bilik. Sebagai contoh, di dalam bilik kecil,gunakan kerusi terbuka pada bahagian belakang atau sofa yang ringkas daripada perabot yang sarat dengan hiasan. Ini bagi memastikan perabot tidak mengusai ruang.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friend Update