Sunday, June 20, 2010

Home » » Lelaki yang teruk!!!

Lelaki yang teruk!!!



"Dia kuat cemburu.. degil tahap gila ba**.  apa yang dia fikir semuanye betul.seposen pun x mau dengar kata orang... kalau nak marah, ikut suka hati,, cakap pulak main hentam je dah tak fikir hati perasaan orang. asyik nak suruh orang ikut telunjuk dia je... keras betul kepala dia kalahkan batu bukit!!
cakap sinis, tajam dan hina keji dah jadi benda biasa..tak kira masa, tempat dan ketika.. time marah dah x boleh nak kontrol-kontrol!!! asik orang je yang buat salah dia tak.. hari-hari cari salah orang je...tau marah dan xboleh diajak bebincang!!!
orang tau orang banyak kelemahan. orang bodoh, tak sempurna.. kadang2 dungu pon ada gak... dah lah hodoh, lembab pulak.. segala kelemahan ada kat dalam diri orang.. kalau dah semua yang buruk ada pada orang,dia jerlah yang elok... cuma nak bagitau..dia memang bernasib malang..kerana ada orang!!"


ini adalah luahan sebahagian wanita yang dapat kekasih @ suami yang baran dan teruk!! nak salahkan siapa kalau kes macam nie.. pening jugak nak pikir.. suami aku pon kadang2 macam tu jugak tapi aku biasa je... bila aku diam lama2 dia pun ok.. apa yang aku takut,kalau wanita kat luar sana sama naik tahap barannye dengan suamimye..mau tak rosak rumahtangga..kesian kat anak2 tuu... dahlah kecik lagi dah jadik macam2.. aku dah alami semua tu...apa yang berlaku kat kedua orang tua aku banyak menginsafkan aku... dan bila aku dah kawen, baru aku faham pergolakan remeh dalam rumahtangga boleh mendatangkan kesan yang amat besar...
bagi aku tak rugi bersabar sikit.. tapi aku tau, kalau hari2 asik kena sabar, mau lama2 hilang sabar gak..  kalau dah jadi macam tu..macamana pulak yer...

ape pon, aku tetap berdoa semoga rumah tangga aku terus aman bahagia. aku nak besarkan anak2 dengan suamiku sendiri...kalau aku yang mati dulu, aku harap dia dapat menjaga anak2ku dengan baik.. buat wanita di luar sana, kalau ada kelemahan suami yang sikit2 tu...aku rasa kita boleh maafkan jer.. bagi kaum lelaki pulak jangan asik duk cari silap orang jer.. kita pon ada kelemahan jugak.. bukankah Tuhan dah jodohkan kita untuk saling melengkapi??? tak rugi pon kalau kita saling berkasih sayang.dan kasih sayang pulak sebetulnya kita pupuk diawal perkawenan dan...bila dah tua2 kita harus kekalkannya.. ini tak, bila dah tua2 poon ada jugak yang asik duk berkelahi... xbaik gitu... malu kat anak menantu...

2 comments:

cik panadol said...

hish simpang malaikat 44...jgn la dapat hubby yg baaran...-amin

Kazaztan Team said...

betuiii.. nie kkdg smpi masuk papaer...dah tua2 cerai berai dan kawen lain...sabar aje ubat ye...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friend Update