Monday, December 27, 2010

Home » » malaysia vs indon

malaysia vs indon

Masih panas lagi... terasa hangat betul perlawanan bola sepak semalam... Aku betul2 bangga dengan kehebatan semua pemain yang bermati-matian berjuang untuk negara... Korang nak tau..perlawanan belum lagi dimulakan tapi laki aku dah bising malaysia akan kalah nye.... hakikatnye aku nak iyakan je kenyataan dia tu tapi hati kecik ni pandai pulak berkata2...manalah tau nasib menyebelahi mereka kali ni... tapi takkan nak harap nasib je....

ari tu aku dah tengok perlawanan antara malaysia dan vietnam...yang aku sempat tengok, perlawanan kedua diorang je... corak permainan memang hancus... rasa rugi pulak tak tengok mari menari... (dah berebut ngan laki sebenarnyer...) tapi semalam aku tengok diorang main lain macam la... aku ni bukanlah minat sangat ngan sukan no satu ni... tapi ape yang aku tau...diorang main ngan bagus sekali di final pusingan pertama ni... (musykil...final pun ada 2 pusingan ke? hehe tak tau pulak...) harap2 pusingan kedua nanti, diorang dapat bertahan bukan sekadar bertahan tapi kalau boleh tambah lagi 2 gol....( hum....balas balik ape yang diorang dah buat kat kita...)

aku nak komen sebagai seorang pompuan yang saje2 suke2 nak tengok bola...( kene paksa dek laki)
terbaca kat paper hari ni... safee (penjaring gol malaysia) diraikan dengan gahnye... jaringan cantik yang disempurnakan olehnye betul2 membenamkan rasa ego indonesia.. bagi aku....tak dinafikan la dia yang jaringkan gol...tapi aku betul2 bangga dengan usaha gigih norshahrul.bagi aku dialah wira pada perlawanan kali ini..ini pendapat aku lah... norshahrul sememangnye seorang pemain yang bijak mengawal bola... serangan yang diberikan betul2 menguji tahap pertahanan indonesia...kalau korang tanya aku, norshahrul lah  yang layak untuk aku gelar wira negara...

ni nak tanye....korang perasan tak setiap kali safee keluar, siapa yang menggantikan tempatnye...



ye...betul... Amri yahya... tak nak cakap lebih2 tapi korang boleh tengok sendiri cara dia main...


niii... nak citer insiden yang memalukan. korang pun tau... semalam perlawanan terpaksa dihentikan gara2 ada yang memancarkan laser ke muka penjaga gol indonesia... heeee tak malu ke korang ngan ape yang terjadi tu... buat ape kita sibuk nak menangkan pasukan kita dengan cara macam tu...bagi aku la....benda2 macam tu tak sepatutnye terjadi...buatnyer perlawanan terpaksa dihentikan, tak ke sia2 perjuangan kita.. kita harus ingat semalam tempat kita, besok kat tempat diorang kita tak tau ape yang boleh diorang buat kat kita... hum.... fikir2 kan la... jangan kerana nila setitik rosak susu sebelanga... sebelah tangan dah genggam piala.... biarkan sebelah lagi berpaut dengan sendiri mudah2an kita terus menggenggam dan menjulangnye..


kepada semua rakyat malaysia... sama2 kita berdoa dan memberi sokongan agar kejayaan tetap milik kita.. kepada semua pejuang negara...chaiyok.....chaiyok!!!!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friend Update