Tuesday, May 4, 2010

Home » » Besar nanti Kamu nak jadi apa?

Besar nanti Kamu nak jadi apa?



Aku teringat semasa di bangku sekolah dulu ...setiap kali kalau cikgu baru atau hari pertama persekolahan semasa sesi suai kenal mereka akan tanya sorang sorang "kalau besar nanti kamu nak jadi apa"...Masa tu boleh dikatakan hampir semua akan kata "Besar nanti saya nak jadi Askar ,cikgu".


Tapi cuba kamu tanya budak 2 sekarang ,apa yang dia orang nak jadi besar nanti.. mesti dia orang kata "saya nak jadi Ben 10", "saya nak jadi Ultraman", "Saya nak jadi Power Ranger" dan ada sekali tu saya tanya anak saudara saya. dia cakap "Besar nanti Along nak jadi Sinchan"...Terkedu saya dibuatnya...

Kenapa boleh jadi macam nie? kuat sungguh pengaruh TV ... Tapi saya tak faham kenapa TV sekarang tidak lagi menayangkan cerita 2 tentang Kisah 2 parajurit kita. Walhal cerita2 itu menarik dan sedap untuk ditonton. Saya sungguh irihati dengan orang barat boleh dikatakan setiap tahun ada aje cerita2  berkisahkan parajurit dia.

Kat negara kita pun ada byk cerita 2 mcm nie..Salah satu cerita yang saya minati sampai sekarang ialah Prebet Lapok...Saya sangat enjoy dan tidak puas melihat cerita nie. Dalam kelakar ada terselit tentang kehidupan pejuang negara kita.





Dulu korang nak jadi apa yer...

2 comments:

Anonymous said...

dlu nk jd mcm2.. >.<
ske gak cite ni!

sarah shafie said...

dlu nk jd doktor...tp lpas tu msuk teknik takde mknanye nk jd doktor..hehe

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friend Update