Wednesday, October 20, 2010

Home » » Soalan Yang Sering Bermain Bila Jatuh Cinta

Soalan Yang Sering Bermain Bila Jatuh Cinta

Para saintis telah menentukan bahawa bagi kebanyakan orang ada tiga fasa cinta:

1. Nafsu
2. Cinta
3. Tarikan

Nafsu adalah perasaan seksual yang kuat untuk orang lain.
Cinta adalah rasa yang mendalam, kehangatan dan keintiman untuk merawat orang lain.
Tarikan adalah perasaan hubungan dengan orang lain yang membuat anda ingin menghabiskan masa dengan mereka dan memiliki mereka yang terlibat dalam hidup anda.

Berikut adalah beberapa hal untuk bertanya pada diri sendiri:

* Bagaimana saya rasakan ketika saya dengan orang ini?
* Bagaimana saya rasakan ketika saya tidak dengan orang ini?
* Apakah orang ini membuat saya merasa istimewa dan bahagia?
* Bolehkah saya menjadi diriku sendiri sekitar orang ini?
* Apa yang ada padanya yang membuat saya merasa begitu kuat?
* Adakah saya pikir membalas perasaan saya?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friend Update