Friday, January 7, 2011

Home » » Lihat perompak melalui aplikasi iPhone

Lihat perompak melalui aplikasi iPhone



IMEJ menunjukkan seorang perompak menyelongkar barang di rumah milik Claire Blevin di Denver


DENVER, Amerika Syarikat (AS) - Seorang wanita, Claire Blevin yang memasang kamera web dan aplikasi iPhone untuk memeriksa seekor anjing peliharaannya semasa dia bekerja berasa terkejut apabila melihat kelibat seorang perompak di rumahnya pada skrin komputer, lapor sebuah akhbar semalam.

Perompak itu tidak memakai topeng kerana menyangka kediaman tersebut kosong. Dia menyelongkar bilik Blevin, 23, dan mengambil pemain muzik iPod dan barangan lain baru-baru ini.

Menyedari kediamannya diceroboh, Blevin segera menelefon polis di sini untuk melaporkan kejadian itu yang dilihatnya menerusi satu aplikasi iPhone.

Aplikasi yang digunakan Claire dikenali sebagai iCam yang boleh digunakan pada telefon bimbit iPhone menerusi muat turun dan dijual semurah $4.99 (RM15.30).

"Banyak lagi barang di dalam rumah saya, tetapi agak pelik kerana dia (pencuri berkenaan) tidak mengambilnya," kata wanita tersebut.

Penceroboh itu akhirnya diberkas hasil maklumat orang ramai selepas rakaman tersebut disiarkan oleh sebuah stesen televisyen tempatan bagi membantu pihak polis. - Agensi

1 comments:

deCrewz said...

Aik.. penceroboh tu masuk watpe klu x ambik pape..?

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friend Update