Friday, April 16, 2010

Home » » Secebis coretan dari adik aku

Secebis coretan dari adik aku





Bertemu lagi kita smua...

Mlm ni lg skali aku kena perah my brain utk writing smething in this blog....
Ni lau ambik gaji utk part time ni dh kaya nie...hehehe..
Cukup bulan,jgn luper byar gaji yer kak??.....hahaha...

Actually, aku pun xtau nk write down about what...hmmmm....
Xkan la nk story pasal aku lagi...kan xpsl2 dpat label SS plak...hehehe...
Ape kata aku just ajak korang semua utk masuk ke alam renungan sekejap.....
Teringat plak iklan dlm tv ptg td...


Iklan sebuah lagu nyanyian gabungan artis tanah air di mana lagu tu mceritakan tntang nasib kanak2 mangsa pnderaan dan pbuangan....tp aku dah forgot title lagu tu aper...

Lau xsilap lagu tu dinyanyikan oleh Dato’ Siti,Aisyah,Anuar Zain,Aizat,Amy Mastura n ramai lagi lah...xkisah lah dinyanyikan oleh saper pun...The important is,mesej yang diorang cuba smpai kan tu..cukup mendalam.

Kalau di negara2 luar,diorg skang tngah bertungkus lumus menentang puak2 kafir...memikirkan cara utk membebaskan negara mereka drpd di belenggu peperangan...
But,what happen to our country??

Semakin maju negara kita,xkan la semakin bnyak bnda2 cam ni akan berlaku?
Gejala sosial....xspatutnya dipanggil gejala sosial...tetapi,bencana sosial...
Tipa2 hari,of coz akan ada kt ruangan newspaper....bayi dibuang,bayi mati dibunuh and so on....

Seolah2 dh xder ruang utk generasi baru melihat dunia ciptaan Allah SWT nie...knape bayi yang tidak berdosa ni yang menjadi mgsa?

Di mana naluri kita semua sbagai khalifah di muka dunia nie shingga snggup n tergamak membuat keje yang seolah2 menggambarkan betapa jahil nya kita dlm pegangan agama kita...

So aper yang aku harap biar la benda2 cam ni xberlaku dlm hidup kita semua...
Jika tahun 2010 nie dah macam2 bencana yang dh berlaku, ape yang akn terjadi pada tahun 2020 nanti??...

Hakikat nya only one...balik pada agama...

Aku rase just smpai sini je la kot utk ruangan mlm nie...dh penat la...
Besok,pagi2 lagi kena bangun coz dah nk blik poli...bnyak lagi keje yang patut aku bereskan kt sana...

So...mengenai cacatan aku utk mlm nie,korang renung2kan lah ek?selamat beramal...
“sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nsib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri yang mengubahnya”...
Sekian,wassalam......
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friend Update