Saturday, April 3, 2010

Home » » Kisah Si suami

Kisah Si suami



Setelah bertahun-tahun berkahwin, suami telah berubah menjadi pemalas, menjadi benar-benar lalai kepada isterinya dan duduk di sofa sambil menonton TV sepanjang hari.

Sang isteri kecewa kerana tiada apa yg dapat dilakukan untuk menarik perhatian suami, Si suami hanya mengangkat bahu nya dengan beberapa komen bosan.

Hal ini berlangsung selama berbulan-bulan dan isteri itu boleh menjadi gila kerana bosan. Kemudian suatu hari di sebuah kedai haiwan kesayangan, Si isteri melihat

seekor burung yg besar ,jelek dan burung itu mendengus dengan dada berbulu, berbulu lengan kuat, mata yang tajam memerhatinya.

Si isteri bertanya pada pemilik kedai berkenaan burung itu.Dan pemilik kedai memberitahu yg burung bernama comel dan mempunyai tabiat yang pelik. lalu dia membuat

demotrasi "comel.. meja itu"

Dgn segera, Comel terbang dan dengan marahnya ia menyerang meja itu sehingga hancur menjadi seratus potongan-potongan kecil menggunakan cakar dan lengannya yang kuat

.Untuk menunjukkan lagi, penjaga kedai itu berkata, "Comel! Rak itu!"

Sekali lagi Comel terus ke rak dan dihancurkan dalam masa yg singkat.

"Wow!" kata isteri, "Jika ini tidak menarik perhatian suami saya, tidak akan ada lg benda lain!" Jadi ia membeli burung itu dan membawanya pulang.

Ketika dia memasuki rumah, suami itu, seperti biasa, berbaring di sofa menonton perlawanan. "Sayang!" ia berseru, "Aku punya kejutan ! ini comel!"

suami, dalam nada biasa bosan nya menjawab, "Comel, kaki saya!"
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friend Update